डेट एक्स्पायर व्यवस्थाको उत्थान प्रयास

ऐतिहासिकता र जातिय पहिचानको आधारमा राज्यको माग जोडतोडका साथ उठिरहेको छ । यहाँसम्म कि नेपालको कुल जनसंख्याको ०.८८ प्रतिशत जनसंख्या भएको दशनामी समाजले समेत छुट्टै राज्य मागेको छ । जातिय स्वार्थले अन्धो बनाएको भीडलाई बेलैमा सचेत गराउन नसकिए भावी दिनमा बाइसी चौबिसी राज्य जस्तै देशलाई धेरै भन्दा धेरै जातिमा विभाजन गर्ने सम्भावना बढेको छ । किनकी नेपालको इतिहास भनेको पनि बाइसी चौबिसि पनि हो ।
पुर्वाञ्चललाई लिम्बुवान, थारुवान, मधेस, खम्बुवान बनाउनुपर्छ भनेर माग गरिएको छ । तर मोरंग जिल्लाको सेरोफेरोमा पनि एकताका विराट राजाको राज्य थियो । लमजुङमा अर्को भिन्न राज्य थियो । ऐतिहासिकताकै कुरा गर्ने हो भने मोरंगको भोगटेनी क्षेत्रमा धिमाल जातिहरुको सबैभन्दा पुरानो बसोबास र पुजास्थल समेत छ । त्यसो भए के, ती ठाउँहरुलाई पुरानै तरिकाले उनीहरुको नाममा राज्य विभाजन गर्न सकिन्छ ? सकिन्न भने लिम्बु, मधेसी, थारु, तामाङ, नेवारको नाममा राज्य किन विभाजन गर्ने ? आफ्नो अधिकार खोज्दा अरुको अधिकारको सम्मान गर्न नसक्नेले राज्यको नेतृत्व कसरी गर्न सक्छन् ? गोरखामा ठकुरी, पुर्वी पहाडमा राई लिम्बु र काठमाडौमा नेवारहरुको राज्य थियो । अब के ती सबै मल्लकालिन राज्यलाई ब्युताउँने ? यी प्रश्नहरुको जवाफ जातिय पहिचानसहितको राज्य वा जातिय राज्यका हिमायतीहरुले दिन सक्दैनन् । किनकी उनीहरुलाई देश होइन, राज्य चाहिएको छ ।
आफ्नो विकास कि अरुको विनाश ?
यौटा विचारको समुह जात–जात भनेर चिच्याइरहेको समयमा मैले सामाजिक सञ्जाल फेसबुकमार्फत् जातिय संघीयताविरुद्ध राखेका विचारहरुले तिखो आलोचना र हाकाहाकी समर्थन दुवै पाए । मात्र पहिचानको रुपमा रहेको जातलाई राजनीतिकरण गरिएपछिकोे अवस्थामा पक्ष विपक्ष स्वभाविक हुन्छन् । तर जातिय राज्यको वकालत गर्नेहरु आलोचना सुन्न चाहँदैनन् । बरु आलोचनात्मक विचारलाई वाहुनवादको संज्ञा दिन्छन्, भनौं कुतर्क गर्छन् ।
यहाँसम्म कि आफूलाई आदिवासी जनजाती भन्ने केही मित्रहरुले ब्राह्मणले गर्ने साँस्कारिक पुजापाठ र मुल्य मान्यताको समेत आलोचना गरे । बाहुनलाई टपरेको सँज्ञा समेत दिन भ्याए । अरुलाई निचो देखाएर आफूलाई स्थापित गराउनेहरुलाई आफ्नो नाममा राज्य चाहिएको हो वा ब्राह्मण संस्कृतीको विनाश ? आफ्नो अधिकार माग्नु जायज हो, तर अर्काको मुल्य मान्यता र भावनासँग जोडिएका सांस्कारीक कुराको आलोचना गर्नु र निकृष्ट शब्दको प्रयोग गर्दै अपमानित गर्नुले उनीहरुको वैचारिक क्षमतालाई उजागर गर्छ । यस्तो समुदायले राज्य चलाउलान् भनेर कसरी विश्वास गर्ने ? जातिय राज्यको विरोध गर्नेले पनि अन्य  जातिको जातिगत संस्कारको अपमान गरेका छैनन् ।
एउटा व्यापारी साथी छ, उसले मलाई बजार चिनाउँदै एक समयमा भनेको थियो, ‘बजारमा दुई प्रकारले सामान बेचिन्छन्, आफ्नो सामानको प्रचार गरेर र अर्को अरुको सामानको अवगुण देखाएर ।’ जातियताका आधारमा संघीयता चाहनेले आफ्नो विचारको विशेषता देखाउनभन्दा कथित बाहुनवाद्को अवगुणलाई लोकप्रियता कमाउने कडी बनाएका छन् । तर समस्या बाहुनवाद होइन, सामन्तीवाद हो, जुन जनजाती, दलित लगायत हरेक समुदायभित्र छ ।
एकल पहिचानका आधारमा अझ समग्रमा भनौं, जातिय पहिचानका आधारमा गरिएको राज्य विभाजनले दुरगामी समस्या सृजना गर्छ । कुनै जाति विशेषको नाममा उनीहरुलाई नै अग्राधिकार दिएमा राज्यमा बस्ने अन्य जातिले आफू अन्यायमा पारिएको अनुभव गर्छन् र फेरी अर्को युद्ध सुरु हुन्छ । त्यसै त अहिले जातिय राज्यको वकालत गर्नेहरु फेसबुकदेखि पत्रिकाहरुमा नेपालमा बहुसंख्यक ब्राह्मण, क्षेत्रीहरुप्रति एकात्मकताको आरोप मात्र लगाउँदैनन्, बरु जातिय सहिष्णुताको समेत हेक्का नराखी अर्काको आस्था र जातिय संस्कारको खिल्ली उडाउने गर्छन् । अर्काको जात, धर्म र संस्कारको सम्मान गर्न नसक्नेले सबैलाई मिलाएर राज्य कसरी चलाउँछन् ? अनि फेरी राज्य नपाउँदै त उच्छृंखलता र अराजकताको पराकाष्ठा नाघ्ने गरेको समुदायले पाएपछि के गर्ला ? विषय सोचनिय छ ।
जातिय राज्य कति जोखिमपूर्ण छ भन्ने कुरा भर्खरै जनकपुरमा भएको बम काण्डले समेत पुष्टि गर्छ । जनतान्त्रिक तराई मुक्ति मोर्चाको नाममा मधेसवादीहरुले मिथिला राज्यको माग गरिरहेको सभा मै बम पड्काइदिए । उता सुदुर पश्चिममा कुनै पनि समय जस्तो सुकै मुठभेड हुन सक्ने सम्भावना बढेको छ । अखण्ड सुदुरपश्चिमको विरुद्ध थारु समुदायले आन्दोलन छेडेको छ भने यता एक मधेस प्रदेश विरुद्ध पनि थारुहरु संगठित भएका छन् । पुर्वमा लिम्बुवानले कोशी पुर्वका सबै क्षेत्र लिम्बुवान हो भनेर दावी गरेको अवस्थामा थारु र मधेसी समुदायले विरोध गरिरहेको छ । जातिय राज्यको नाराले अब आफ्नो बनाउने भन्दा पनि अर्काको भत्काउने गरी घिनलाग्दो रुप लिइसकेको छ । बहुमतको कदर गर्नुपर्छ भन्ने मान्यता समेत हराउँदै गएको छ । सुदुरपश्चिमका बहुसंख्यक जनता अखण्डता चाहन्छन् भने जबरजस्ती राज्य विभाजन गर्नु बेबकुफी मात्र हुन्छ ।
समुहगत स्वार्थका कारण जातिय नारा
राज्य विभाजनका हजार आधारहरु हुँदा हुँदै जातिय राज्य नै किन ? आखिरमा चाहिएको समानता हो, न्याय, अधिकार हो । विभेदमा त लैंगिक, आर्थिक, क्षमताका आधारमा पनि हुन्छ, तर जातकै कुरालाई प्राथमिकता दिनु र इतिहासमा सिमित भइसकेको जातिय राज्य ब्युँताउन खोज्नु केही समुदायगत नभइ समुहगत स्वार्थ प्रेरित छ । फेरी अन्य समुदायलाई अन्यायमा पारेर र बहुसंख्यकको भावना विपरीत राज्य विभाजन गर्नु कसरी न्यायसंगत हुन्छ ?
कुरा जातिय नाममा राज्य बनाउनुमा मात्र सिमित छैन, सत्ताको अग्राधिकार समेत माग गरिएको छ । यसले जातिय खाडल अझ बढाउँछ । लिम्बुहरुले माग गर्ने गरेको लिम्बुवानमा बस्ने ब्राह्मण तथा मुसलमानले त्यो राज्य उसको आफ्नो भन्नको लागि न त नामले दियो, न त राज्य व्यवस्थाले । त्यसो भए कसरी आफ्नो प्रान्तमा गर्व गर्ने ? इतिहास बितिसकेको समय हो । त्यसैले यसलाई पुस्तक र संग्रहालयमा सिमित राखिन्छ । इतिहास विगतमा हारेको युद्ध हो । एकीकरणपछि बाइसी चौबिसी राज्य टुक्रिन्छौं भन्नु र जातय आधारमा बनेका पुराना राज्यहरु ब्युँताउँछौं भन्नु एउटै कुरा हो ।
निश्चित वर्गबिच द्वन्द बढाएर युद्ध चर्काउने र सहानुभुतीका पोका बाँडेर आफ्नो पक्षमा ल्याइ युद्ध जित्ने कम्युनिष्ट नीतिले उत्पन्न गरेको प्रतिक्रिया हो आजको जातिय संघीयताको नारा । १० वर्षे युद्ध गरेको माओवादी अहिले ठूलो पार्टीका रुपमा उदाउनुको एउटा कारण जातिय नारा नै थियो । माओवादीलाई हेरेर नै कतिपय समुदायले जातिय नारा चर्काएका छन् । माओवादीले त्यसलाई खुलेरै समर्थन समेत गरिरहेको छ । राष्ट्रिय राजनीतिमा जम्न नसकेपनि क्षेत्रीय राजनीतिबाट बाँच्न सकिन्छ भन्ने सोँच बोकेको झुण्ड नै अहिले जातिय संघीयताको पक्षमा कुदिरहेको छ ।
केही जातिगत हितका नाममा स्वार्थको राजनीति गरिरहेका छन् भने केहीले चाहिँ समुदायबाट अलग भइने हो कि भन्ने डरले पनि सहभागिता जनाइरहेका छन् । नेपालको दीर्घकालिन शान्ती र संमृद्धि चाहने बुझक्की जनजाती समुदायका मानिसहरु पनि जातिय राज्यको विरोध गरिरहेका छन् । एउटा सानो समुहको स्वार्थले देशमा जातिय सद्भाव भड्किनुहुँदैन र जटिल अवस्था आउन दिनुहुँदैन भन्ने बुझेकाहरु आफ्नै समुदायको समेत विरोध गरिरहेका छन् । कतिपय त आफ्नो समुदायको कार्यक्रममा औपचारिकताका लागि पनि सहभागि भइदिन्छन्, तर उनीहरुसँग संवाद गर्ने हो भने जातिय विषय उछालेर दीर्घकालिन शान्ती पाइन्न भन्ने कुरालाई राम्रोसँग बुझेका छन् । त्यसैले जातिय संघीयताको पक्षमा विभिन्न कार्यक्रममा सहभागि गराइएजस्तो ठूलो जमात छैन । यसर्थ एउटा समुहको लहडले पुरै समाज अनि देशलाई जातियताको भुमरीमा फँसाइनु हुन्न ।
साँस्कृतिक पहिचानको नारा अनावश्यक
जसरी मिति गुज्रेको औषधी स्वास्थ्यका लागि हानिकारक छ, त्यसरी नै जाति, धर्म, लिंग, वर्ण, सम्प्रदायहरु पनि डेट एक्स्पायर भइसकेका छन् र ती हानीकारक छन् । त्यसैले जाति, धर्म, लिंग, वर्णका कुरालाई ज्यादा उछाल्नु आवश्यक छैन । विश्वले विकास र परिवर्तन चाहेको छ । जातिलाई महत्व दिँदा साँस्कृतिक विकास त होला, तर भौतिक विकासका कामहरु अघि बढ्न सक्दैनन् । जातलाई यति धेरै महत्व दिन आवश्यक नै छैन । जात, धर्म र संस्कृति मात्र पहिचानको लागि मात्र हो । ढुँगा पुजेर बस्ने हो भने हङकङ, अमेरिका, बेलायतजस्ता देशको विकास हेरेर थुक निल्दै र धनी देशको होटलमा भाँडा माझ्नुमा नै हामी सिमित हुनेछौं । साँस्कृतिक होइन, आर्थिक लडाई आवश्यक छ ।
भन्नलाई जात भात केही होइन, सबै एकै हौं भन्ने, अनि राज्य छुट्याउने बेलामा त्यही जातलाई आधार मान्नुले जातिय नारा कत्तिपनि व्यवहारिक नभएको पुष्टि गर्छ । जात त विभेदको जड हो । इतिहासले र बाहुनवादले हेप्यो भनेर जनजाती भन्न रुचाउनेहरुले भन्दै आएका छन् । तर क्षमता भएका भीमसेन थापा नेपालको पहिलो प्रधानमन्त्री बने, शाहकालिन राजाहरु ब्राह्मण समुुदायका होइनन् । मल्लकालमा आफूले पाएको राज्यलाई सहि तरिकाले चलाउन नसक्नुको दोष बाहुनवादलाई थोपरेर हुन्छ ? त्यतीबेला गुमाएको राज्य फेरी पाउनुपर्छ भन्नु हाँस्यास्पद मात्रै छैन, अव्यवहारिक पनि छ ।
जाति त कार्य विभाजन गरी समाजमा थीती बसाल्न वर्षौंपहिले अपनाइएको उपाय मात्र हो । ब्राह्मणले पुरेत्याइँ र शिक्षालाई अघि बढाउने जिम्मा दिइयो, ठकुरी र क्षेत्रीहरुले राज्य चलाए अनि सेनाको संरचना सुदृढ गरे । यसैगरी कसैलाई पशुपालनको जिम्मा दिइयो त कसैलाई आरान सम्हाल्न लगाइयो । सबैले मिलेर चलाएको समुदाय पछि भड्कियो र केही मात्रामा उँचनिचको अवस्था आयो । तर विस्तारै शिक्षा र चेतनाको कारण ती सबै भ्रमहरु हट्दै गएका छन् । आजभन्दा पचास वर्ष अघिको जस्तो छुवाछुत र जातपातको विभेद समाजमा छैन । देशकै जिम्मेवार निकायमा सबै जात जातीका मानिस पुगेका छन् । क्षमता हुनेले अवसर पाएका छन् र पाउनुपनि पर्छ । किनकी नेतृत्वकर्ता योग्य छ भने कुनैपनि बहानामा उसको योग्यताबाट देशले उन्नती गर्न वञ्चित हुने अवस्था उत्पन्न हुनु हुँदैन । यस्तो अवस्थामा जातिलाई बढी महत्व दिनाले फेरी विभेदको खाडल बढाउने प्रयास गरिएको छ । यसबाट न त ब्राह्मण समुदायलाई फाइदा हुन्छ, न त दलित अनि जनजातीहरुलाई ।
आवश्यकता न्याय र समानताको 
ढुंगे युगबाट मानव सभ्यता विकसित हुँदाको अवस्थामा त्रुटीहरु हुनु स्वभाविक छ । कहिँ कतै कुनै समुह वा समुदाय अलि अघि बढे होलान्, कुनै पछि परे होलान्, तर हिजोका कुरा गर्नुभन्दा पनि अहिले हामी उभिएको धरातललाई नियाल्नु आवश्यक छ । अहिले जुन जातिले जुन ठाउँलाई आफ्नो नाममा राज्य बनाउनुपर्छ भनिरहेका छन्, ती ठाउँमा उनीहरुकोभन्दा बाँकी अन्य जातिको बाहुल्यता छ । न त राइ लिम्बुले लिम्बुवान भनेको ठाउँमा लिम्बुको बाहुल्यता छ, न त थारुले थारुवान मागेको ठाउँमा थारुहरु बहुमतमा छन् । अहिलेको संसद् जस्तो बहुजाति, बहु विचार र बहु सिद्धान्तको समाज छ । जसरी राजनीतिक समस्या निकासका लागि राजनीतिक दल एक हुन आवश्यक छ, त्यसरी नै समाज विकासका लागि सबै एकजुट हुन अत्यावश्यक छ । त्यसैले जे कुरामा साझा सहमती कायम हुनसक्छ, त्यसैलाई अंगाल्नुपर्छ ।
ब्राह्मण, क्षेत्रीलगायतका जातिहरु अहिले जातिय संघीयताको विपक्षमा उभिएका छन् । राज्यको जातीय नाम उनीहरुलाई मान्य छैन । न त बाहुनवान, न त लिम्बुवान, उनीहरु साझा नाम र साझा राज्य खोजिरहेका छन् । तर अन्य जातिलाई अधिकार दिनुपर्छ भन्ने कुराको विपक्षमा कतैपनि देखिएका छैनन् र विपक्षमा हुनुपनि हुँदैन । एक अर्काको संस्कार र धर्मलाई समाजको सम्पत्ती मानेर संरक्षण गर्दै मानवता र समानताका आधारमा एक भइ काम गर्नुुमा नै सबैको भलाई छ । सबैलाई मान्य हुने गरी प्राकृतिक सम्पदाको नाममा वा अन्य कुनै नाम राज्यको लागि जुराउनुपर्छ । अनि कुनै जाति विशेषलाई अग्राधिकार नदिइ, समानतायुक्त समाज निर्माणको लागि आवश्यक नियम कानुन बनाइनुपर्छ ।
सबैले न्याय पाउनुपर्छ, सबैले मेरो राज्य भन्न पाउनुपर्छ । कुनै पनि जातिले आफू हेपिएको अनुभव गर्नुहुँदैन । नयाँ बन्ने संविधानमा सबैलाई कसरी आधारभुत आवश्यकताको ग्यारेन्टी गर्ने, सबै भाषा, धर्म, जातिको जातिय पहिचानलाई संग्रह गरेर गहनाको रुपमा कसरी राख्ने भन्ने योजना बनाउनुपर्छ । जाति, जातिय संस्कार, भाषा, भेषभुषा आदि मानवका आभुषण मात्र हुन् । अनिवार्य आवश्यकता होइनन् । आभुषण जुनसुकै बेला प्रयोग हुँदैनन् । त्यसैले जात, धर्म, संस्कार परिवार र वंश चलाउने नियम मात्र हुन्, देश चलाउने होइनन् । त्यसैले यिनलाई धेरै महत्व दिनु गलत हुन्छ । अबको बाटो भनेको विपन्न समुदायलाई कसरी आर्थिकरुपमा सम्पन्न बनाउने भन्ने हुनुपर्छ । किनकी सम्पन्न समुदायमा जातिय विभेद कम छ ।
आफूलाई मात्र सोचेर गरेको मागका विषयमा एक पटक पुन विचार गर्नुपर्छ । इतिहासले कुनै समयमा आफूलाई ठग्यो भनेर अहिले सारा नेपालीलाई ठग्न खोज्नु र अन्य जातिको अस्तीत्व नै नस्वीकारी विशेषाधिकार चाहिन्छ भन्नु बुद्धिमत्ता हुँदै होइन । केही गरी राज्य र अग्राधिकार पाइहालेमा पनि सो ठाउँमा बस्ने बहुसंख्यकलाई चित्त बुझाउन नसके त्यही राज्यभित्र पनि कचिङ्गल सृजना हुन्छ । त्यसैले लहडको भरमा मुठभेड निम्त्याउनुभन्दा समानता, न्याय, अधिकार र विकास सुनिश्चित हुनेगरी साझा सहमतीको विन्दु खोज्नु नै उत्तम हुन्छ ।

हिमाल युगपथ
www.facebook.com/yugpath
pictures : online


प्रतिक्रिया दिनुहोस् >>


Latest Posts

Unicode to Preeti Convertor The characters generally found in the web is not generally directly copyable to your desktop based applic...

विस्तृतमा »
निर्णय (कथा)

सूर्यले आराम चाहिरहेको त्यो समयमा ताराहरुले पालो पाउन लागेका थिए । ताराहरुको प्...

इखले जन्मियो कला

दिनभरको व्यस्ततापछि आरामका लागि घर या डेरा फर्किने समय हो, साँझ । चराचुरुङ्गी प...

Featured Video

गफ

चिठीमा हुन्थे रगतका टाटा

धेरै  ठाउँबाट आएका विद्यार्थी एउटै क्याम्पसमा पढ्ने भएकाले सजिलो थिएन, हाम्रो पढाइ । साथीभाइ चिनेका भन्ने कोही पनि थिएनन् तर गीत गाउने...

विस्तृतमा »
सम्बन्धित अन्य सामाग्रीहरु >>>

फोटो

सन् २०१२ मा संसार हल्लाउने ५४ तस्वीरहरु

1.Robert Peraza, who lost his son Robert David Peraza in 9/11, pauses at his son’s name at the North Pool of the 9/11 Memorial.(Getty Image...

विस्तृतमा »
पूर्वराजाको सुनसरी आगमनका क्रममा देखिएका केही पृथक दृश्यहरु

फागनु १८ गते सुनसरीको झुम्कामा आयोजित भविष्य पुराणको उद्घाटनका लागि सुनसरी आएका...

महोत्सवको रमाइलो माहौल

गायीका कोमल वलीसंग हातमा अटोग्राफ लेखाउदै इटहरीका एकजना युवा । इटहरीमा जारी पुर...

पुर्वाञ्चलमा तिहारको चहलपहल (फोटो फिचर)

पुर्वाञ्चलमा तिहारको चहलपहल जारी छ । विभिन्न साँस्कृतिक कार्यक्रमको आयोजनादेखि ...

सम्बन्धित अन्य सामाग्रीहरु >>>

कला

इखले जन्मियो कला

दिनभरको व्यस्ततापछि आरामका लागि घर या डेरा फर्किने समय हो, साँझ । चराचुरुङ्गी पनि घाम ढल्केपछि गुँड फर्किन्छन् । तर, सुनसरी खनारका युवा तुल...

विस्तृतमा »
सम्बन्धित अन्य सामाग्रीहरु >>>

रचना

गन्थन

डेट एक्स्पायर व्यवस्थाको उत्थान प्रयास

ऐतिहासिकता र जातिय पहिचानको आधारमा राज्यको माग जोडतोडका साथ उठिरहेको छ । यहाँसम्म कि नेपालको कुल जनसंख्याको ०.८८ प्रतिशत जनसंख्या भएको दशना...

लोकतन्त्र = जलविद्युतविनाको नेपाल

प्रधानमन्त्रीको नयाँ फर्मुला विश्लेषण गर्दा :लोकतन्त्र = जलविद्युतविनाको नेपाल(लोकतन्त्र भनेकै जलविद्युत् विनाको नेपाल र’च अनि का“’बाट उज्य...

सम्पादकीय

स्वास्थ्य

खेलकुद

भोट दिनुहोस् :

प्रविधी

विविध